Felanmälan
Guide när du behöver felanmäla
Föreningen har ingen fastighetsansvarig. Det betyder att du själv ansvarar för det inre i din bostadsrätt. Vill du göra en felanmälan av något som uppstått på utsidan av din bostadsrätt, eller ha tips och råd, vänder du dig till Lennart Svedstam. Du kontaktar honom genom att lägga en lapp med ditt ärende i Brf Dalens brevlåda, som sitter utanför dörren till cykelförrådet mittemot Uggledalsvägen 121-129.
Bra att veta:
Glödlampor till våra ute- och trapphusbelysningar förvaras i teknikrummen. Bytet gör du själv eller tillsammans med din granne.
Akuta situationer – gör följande:
- Elfel med risk för brand/person/egendomsskada
Slå av huvudströmbrytaren. Ring 0300-56 85 05 (Walter Hansson Elab i Kungsbacka). - Lyser den röda varningslampan utanför teknikrummet
Då har värme-/cirkulationspumpen gått sönder ring 18 30 74 (Sävedalens Värme- och kylservice i Mölndal). - Ohyra/skadedjur inomhus
Kontakta försäkringsbolaget du har din hemförsäkring i. - Stopp i avlopp med stigande vatten
Stäng av alla vattenkranar. Ring 40 34 40 (Göteborgs el- och rörjour) eller 330 05 00 (Cleanpipe) för eventuell slamsugning. - Vattenläcka
Stäng av huvudkranen (sitter bakom lucka i trapphusen/i grovköken till lägenheter utan trapphus). Ring 0705-98 00 73 (Billdals Rör) eller 40 34 40 (Göteborgs el- och rörjour) för vidare assistans. - Värmesystemet helt ur funktion
Ring 18 30 74 (Sävedalens Värme- och kylservice i Mölndal).
Observera att föreningen endast står för ersättningen om felet kan lokaliseras till en plats utanför eller på utsidan av fastigheten/bostadsrätten. Fel och skador som uppstår inuti fastigheten/bostadsrätten bekostas av bostadsrättsinnehavaren själv, eller via egen försäkring, vare sig det handlar om el, vatten, avlopp eller annat. Du är givetvis då fri att anlita vilken fackman som helst.
Ovanstående firmor rekommenderas eftersom de har varit i kontakt med föreningen tidigare och är väl insatta i våra system.
Var rädd om det vi äger tillsammans!
Styrelsen